Klik di sini ye... ;)

Thursday 7 July 2011

Owh Kereta...

8 Julai 2011
Ni first time nak post cerita. Try test sbb me x penah ada blog okey...hmm...korang layankan je la.

Hari ni citer pasal my beloved car yg breakdown akibat tepanjat tengok motorcylist accident tadi. Tanjat boboi car!! Luckily there's no serious injury .... yg injured cumalah motor and kereta. Ok meh la aku citer dari awal...kang korang x faham pulak kan....

Awal pagi tadi dalam kul 6.50am cenggitu, jalan masih gelap. Kalo korang familiar area Mines shopping complex tu, u all bole imagine la traffic light kat situ. So, me heading to Sg Besi nk anto my daughter to school as usual. Me drive menuruni bukit after the traffic light. Then ada this Myvi or Avanza (not sure bcoz its too dark) bagi signal nak masuk lane aku. Aku mmg murah ati....bagi je la keta tu nyelit... But suddenly, out of no where, ada plak motor ni mencilok in between ktrg. So, mmg gedegang la itu motor. Mamat motor tu jatuh tergolek and lagik sket je kepala dia nak kena gilis ngan tayar keta wa. Seb baik mamat tu sepantas kilat bangun n sempat pulak hentak kreta yg langgar dia tu. Aku tak tau la malay ke, chinese ke, indian ke yg terlibat.... sebab me n my daughter tanjat sangat... tp me bersyukur sempat untuk mengelak sebarang kehilangan nyawa....


All the way to my daughter school mmg masih dlm keadaan trauma. Dah la smlm my colleague citer yg tunang dia seret mamat motor bwh keta sejauh 4km.... takut dat insiden happen to me jugak. So, kepala tu merewang2 memikiokan pasal eksiden tadi. Elok je lagik 10km nak smpai opis, bumblebee wa plak tanjat... alamak... apsal radio off sendiri, lampu dashboard n jam jadik kelam....ABS menyala?? WHAT?? ABS?? apsal plak ko tetiba nyala..... aku call my beloved hubby la tanya kot2 bateri kong. Tp my hubby kata baru bulan 3 ri tu tukar...me dlm hati pray la...harap2 sampai opis... lagik 2km nk sampai opis, bumblebee wa da tanjat abis dah.... berenti la dekat tepi parking yang betul2 kosong...Phewww.... alhamdulillah. Pastu nampak plak penyelamat satu opis...tp gurls jugek...so xlarat la nk tolak keta masuk parking betul2.... last2 mintak tolong kat pak guard Damai Permai Condo... My freind kata maybe sebab alternator sbb dia ada experience mcm tu....

Sampai opis wa pon relex dulu sbb workshop tutup kan. Kul 10.30 mcm tu me pon pi la workshop n cite kat mekanik tu. Dia ckp mungkin sebab alternator.... apa alternator tu? nnt next post la aku tepek ye. Apa pun since dat keta mmg tokleh stat, kne panggil towing truck. Masa ni aku mmg frust jugek sbb aku amik insurans MAA Takaful tru Myeg. Tp MAA kata bumblebee wa xde dlm sistem. call2 agent Myeg x dpt2 lak tu...so me decided amik je la towing service dr bengkel tu n berkeras ngn agen Myeg tu nk claim balik....70 hengget tu.... The best part masa towing truck dah sampai, keta wa bole stat pulak... hai... intan payung... awatla buat daku cenggini. Tp since dat tow driver tu dah menakutkan aku kata nnt brenti tgh jalan...aku tow jugaklah itu kereta.... smpai workshop...cek konfem alternator. Rekon alternator rm 260 upah rm 20... warranty 1 bulan... harap2 bertahan la setahun dua nih...

No comments:

Post a Comment